Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

Χάπι σας... υπενθυμίζει τους μυστικούς κωδικούς πρόσβασης σε υπηρεσίες και εφαρμογές!


Ξεχάσατε τους κωδικούς εισόδου και δεν μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε υπηρεσίες και εφαρμογές της επιλογής σας; Μην ανησυχείτε. Υπάρχει λύση. Και το όνομα αυτής είναι «βιταμίνη αυθεντικότητας».
Πρόκειται για ένα ειδικό χάπι, το οποίο χορηγείται στοματικά και λειτουργεί ως «φυσικός» πομπός ενεργοποιώντας τους διαδικτυακούς λογαριασμούς σας χωρίς να χρειάζεται να εισάγεται κάποιον κωδικό εισόδου, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της αυστραλιανής εφημερίδας The Sydney Morning Herald.
Το ειδικό χάπι, το οποίο δημιούργησε η Motorola, περιέχει ένα μικροτσίπ - δίχως μπαταρία - το οποίο αντλεί ενέργεια από τα στομαχικά οξέα που εκκρίνει ο ανθρώπινος οργανισμός μετά την κατάποση.
Μέσα από το στομάχι, το χάπι εκπέμπει «σήμα αυθεντικότητας» προς τη συσκευή σας - κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή - ταμπλέτα κτλ - αντικαθιστώντας την παραδοσιακή μέθοδο εισαγωγής κωδικών πρόσβασης.
Την παρουσίαση του χαπιού πραγματοποίησε η Ρετζίνα Ντούγκαν, επικεφαλής του τμήματος εξελιγμένης τεχνολογίας της Motorola, στο συνέδριο All Things Digital στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Ακόμη, το χάπι βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών αλλά σύμφωνα με αναφορές εξειδικευμένων διαδικτυακών ιστοτόπων, έχει λάβει ήδη την έγκριση της υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ.

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Αναβάθμιση της εφαρμογής Gmail με καινούριο inbox


Aν χρησιμοποιείτε την εφαρμογή Gmail στο desktop, στο iOS ή στο Android, τότε σας έχουμε ευχάριστα νέα διότι η Google την αναβαθμίζει με καινούργιο inbox το οποίο θα έχει προσαρμόσιμα tabs με τα οποία μπορείτε εύκολα να φιλτράρετε τα mail σας ανάμεσα από φίλους, κοινωνικά δίκτυα, προσφορές, αποδείξεις και ότι άλλο θέλετε.

Το Gmail σας επιτρέπει ήδη να φιλτράρετε το περιεχόμενο σας και να ξεχωρίσετε τα πιο σημαντικά mail με το Priority Mailbox, ενώ μπορείτε να προσθέσετε και labels. Ωστόσο, το καινούργιο σύστημα θα πάρει όλη αυτή τη λειτουργικότητα και θα τη πάει στο επόμενο επίπεδο, κάνοντας την πολύ πιο προσβάσιμη για όλους.

Πως δουλεύει; Είναι αρκετά απλό, στο πάνω μέρος του Gmail inbox θα υπάρχουν μερικά προσαρμόσιμα tabs. Για παράδειγμα, θα μπορείτε να ρυθμίσετε ένα από αυτά τα tabs να είναι για ειδοποιήσεις από κοινωνικά δίκτυα, ενώ ένα άλλο για τους φίλου σας. Πατώντας πάνω στο tab θα φιλτράρει τα μηνύματα σας και θα εμφανίζει μόνο αυτά που πρέπει.

Το καλύτερο ωστόσο είναι αυτά τα νέα tabs θα δουλεύουν και για την εφαρμογή Gmail για iPhone και iPad καθώς και για την εφαρμογή Gmail για Android 4.0. Και όσοι δεν θέλετε το καινούργιο inbox, μπορείτε εύκολα να γυρίσετε στο παλιό.

Το καινούργιο inbox δεν είναι ακόμα διαθέσιμο για όλους, και θα κυκλοφορεί σταδιακά μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Παιδί και Ψηφιακά Μέσα: από το παιχνίδι και τη δικτύωση έως τον εθισμό και τον εκφοβισμό


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας
και το Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών
διοργανώνουν για όγδοη χρονιά τη σειρά διαλέξεων «Ζητήματα Επικοινωνίας».

Σας προσκαλούμε να παρευρεθείτε στην έβδομη εκδήλωσή μας, με θέμα:
«Παιδί και Ψηφιακά Μέσα: από το παιχνίδι και τη δικτύωση
έως τον εθισμό και τον εκφοβισμό»

Τις εργασίες της εκδήλωσης αναμένεται να παρακολουθήσουν επιστήμονες, ερευνητές, μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί φοιτητές από τον χώρο των νέων ψηφιακών μέσων και της επικοινωνίας, καθώς και εκπαιδευτικοί και γονείς με ενδιαφέρον για τα νέα ψηφιακά μέσα και τη σχέση τους με την καθημερινή ζωή και εμπειρία των παιδιών και των εφήβων.
Στο πλαίσιο της συνεδρίας επιδιώκεται να αναδειχθούν οι τρόποι με τους οποίους κάποια καθιερωμένα ψηφιακά μέσα (το διαδίκτυο, τα ψηφιακά παιχνίδια, τα social media και άλλα) μπορούν να βοηθήσουν σε πτυχές όπως οι μαθησιακές εμπειρίες, η κοινωνικοποίηση, η δημιουργικότητα και η προσωπική ανάπτυξη εν γένει παιδιών και εφήβων, καθώς και το ποιοι είναι από την άλλη πλευρά οι κίνδυνοι εθισμού και κακών χρήσεων (για σκοπούς εκφοβισμού και ό,τι άλλο) που ελλοχεύουν.
Επιδιώκεται επίσης να συζητηθεί το εάν μπορούν εν τέλει να σκιαγραφηθούν κάποιες μέσες οδοί προκειμένου να έχουν τα παιδιά και οι έφηβοι τη δυνατότητα να κινούνται στον ψηφιακό κόσμο με ένα πρόσημο όχι απλώς μη αρνητικό (δηλαδή με κάποιες εγγυήσεις ασφάλειας, που δεν εγγυώνται όμως ταυτόχρονα και κάποια περαιτέρω προστιθέμενη αξία) αλλά σαφώς θετικό, δηλαδή αποκομίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα από τα καλά που υπάρχουν.
Προς τούτο η εκδήλωση θα περιλαμβάνει, πέραν των ακαδημαϊκών τοποθετήσεων για τα παραπάνω θέματα, ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές που έχουν άμεσες και αδιαμεσολάβητες εμπειρίες για τα ζητήματα αυτά.
Τη συνεδρία θα συντονίσει ο Καθηγητής κ. Μιχάλης Μεϊμάρης, Διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ.  Για το θέμα θα μιλήσουν οι:

Μιχάλης Βαφόπουλος
Διδάσκων στο ΕΜΠ – συγγραφέας του βιβλίου «Πως θα ζήσω με το διαδίκτυο;»
Δημήτρης Γκούσκος
Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ
Βασίλης Κατσάρας
Διευθυντής του Α’ Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου
Παναγιώτης Τραγαζίκης
Eκπαιδευτικός
'Ασπα Τσαμαδή
Δημιουργός του www.aspaonline.gr και συνιδρύτρια των websites www.mikroimegaloi.gr καιwww.mamadesmpampades.gr
Κατερίνα Φραγκίσκου
Εκπαιδευτικός

Η εκδήλωση θα γίνει την Τρίτη 28 Μαΐου 2013, στο Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), στο αμφιθέατρο«Άλκης Αργυριάδης», ώρα 6:00 μ.μ.

Η παρακολούθηση των εργασιών της θεματικής συνεδρίας είναι ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης στο τέλος της συνεδρίας.

Ο Διευθυντής του ΕΠΙ Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας
Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα Ρούλα Λάββα, emailepiee@media.uoa.gr, τηλ. 210 3689413

Δείτε επίσης:
Ιστοσελίδαhttp://www2.media.uoa.gr/institute/, Facebook Event: https://www.facebook.com/events/637690332912403/



Photo Credit: ....Tim via Compfight cc

Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

18χρονη κατασκεύασε υπερπυκνωτή που θα μπορεί να φορτίσει ένα smartphone μέσα σε 30 δευτερόλεπτα


Η Eesha Khare, μια 18χρονη από την Καλιφόρνια, μπορεί να περιορίστηκε στη δεύτερη θέση του Intel International Science and Engineering Fair, ωστόσο, η εφεύρεση που παρουσίασε άφησε το κοινό με ανοικτό το στόμα και προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον της Google!
Eesha Khare Supecapacitor
Η Khare δημιούργησε έναν υπερπυκνωτή που θα μπορούσε να φορτίσει μια μπαταρία smartphone μέσα σε 20-30 δευτερόλεπτα και μάλιστα με περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους τομείς, όπως για την ταχύτατη φόρτιση των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η Google θα θελήσει πραγματικά να στηρίξει την τεχνολογία της νεαρής, αν και η μελέτη για τους υπερπυκνωτές είναι έντονη εδώ και χρόνια (δείτε και υπερπυκνωτές γραφενίου). Πάντως, για την ώρα η Khare θα χρησιμοποιήσει τα $50.000 της δεύτερης θέσης για να σπουδάσει στο Harvard.

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Χωρίς λόγια

Στα παλιότερα χρόνια η ιδιωτική εκπαίδευση ήταν στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας. Δυστυχώς, πολλά από αυτά, τα τελευταία χρόνια υποβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες αγνοώντας ότι ο μικρός αριθμός των εγγραφών μπορεί να οφείλεται και στην κακή στελέχωση.

Από το Facebook

Την πρώτη θέση κέρδισε ομάδα Ελλήνων επιστημόνων στο NASA Space Apps Challenge


Tην πρώτη θέση στην κατηγορία "Best Mission Concept", στον διεθνή διαγωνισμό καινοτομίας της NASAInternational Space App Challenge, κέρδισε το "Popeye on Mars", που αναπτύχθηκε από ομάδα Ελλήνων νεαρών επιστημόνων.

To International Space App Challenge 2013 αποτελεί ετήσια εκδήλωση της NASA που φέτος έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου 2013 σε 83 πόλεις του κόσμου.

Στην Αθήνα διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας (Σ.Ε.Α) και τοhackerspace.gr. Το παραγωγικό διήμερο είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, την δημιουργία του "Popeye on Mars".

Το "Popeye on Mars" είναι ένας ανοιχτού κώδικα λεπτομερής σχεδιασμός θερμοκηπίου με σκοπό την λειτουργία του στις αντίξοες συνθήκες της επιφάνειας του Άρη. Μέσω αεροπονικού συστήματος αναπτύσσεται σπανάκι, το οποίο παράγει οξυγόνο που συλλέγεται σε ειδική φιάλη. Είναι ενεργειακά αυτόνομο, χρησιμοποιώντας ως πηγή ενέργειας το ηλιακό φως και έχει κύκλο ζωής 45 ημέρες περίπου, με δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης του μετά από βασικές εργασίες συντήρησης.

Την νικητήρια ομάδα αποτελούν οι: Βαγγέλης Χλιάρας, Παναγιώτης Μπαϊράμης, Μάνθος Παπαματθαίου, Θεμιστοκλής Καραφασούλης, Λυδία Πολύζου, Χάρις-Κλειώ Κόρακα, Σωτήριος Παναγιώτου, Αγησίλαος Ζησιμάτος και Αλφρέδος-Παναγιώτης Δαμκαλής.

Στην διοργάνωση παγκοσμίως συμμετείχαν 9.000 άτομα και υποβλήθηκαν 770 προτάσεις εκ των οποίων 134 προτάθηκαν για διάκριση. Μόλις πέντε επιλέχθηκαν ως καλύτερες στις κατηγορίες τους, μέσα στις οποίες συγκαταλέγεται και το καινοτόμο "Popeye on Mars".

Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

Ανακοινώθηκε η κυκλοφορία του Ophelia της Dell


Δίνει τη δυνατότητα μετατροπής κάθε τηλεόραση σε Android υπολογιστή

Η Dell είχε παρουσιάσει το σύστημα Ophelia, στην έκθεση CES 2013 τον περασμένο Ιανουάριο και πλέον ανακοίνωσε τις εκτιμήσεις της για το πότε θα είναι έτοιμη να το κυκλοφορήσει για τους προγραμματιστές αλλά και το ευρύ κοινό. 


Το Ophelia θα είναι διαθέσιμο μέσα στο Μάιο για όσους ασχολούνται με την ανάπτυξη εφαρμογών, ενώ για οι πάροχοι καλωδιακής τηλεόρασης θα είναι σε θέση να το αγοράσουν από τον Ιούλιο. Για τους καταναλωτές, η νέα συσκευή θα είναι διαθέσιμη λίγες ημέρες μετά, μέσα στον ερχόμενο Ιούλιο. 

Μετά την κυκλοφορία της, η μικροσκοπική αυτή συσκευή θα μπορεί να μετατρέψει μία οποιαδήποτε τηλεόραση (HDMI-ready) σε έναν υπολογιστή που θα χρησιμοποιεί σαν λειτουργικό σύστημα το Android.
Φυσικά, το Google Play θα υποστηρίζεται πλήρως, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές που ήδη χρησιμοποιούν μέσω του λογαριασμού τους στην Google. 

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μία φορητή κονσόλα παιχνιδιών (κάτι σαν το Ouya) ή ακόμα και σαν συσκευή οικιακής διασκέδασης, αφού θα υποστηρίζει πλήρως τα Netflix, Hulu, HBO Go και άλλες εφαρμογής αναπαραγωγής βίντεο. Φυσικά, το Ophelia θα διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης τόσο με Bluetooth όσο και με Wi-Fi. 

Μάλιστα, σύμφωνα με το PC World, η Dell σκοπεύει να παρουσιάσει το πρότζεκτ σε δύο οθόνες διαφορετικού μεγέθους (19 ιντσών και 55 ιντσών), ώστε να δείξει της ευελιξία του νέου συστήματος. 


Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

Το ίντερνετ


Το ίντερνετ είναι μια συγκλονιστική, ανατρεπτική επανάσταση, η οποία αλλάζει συνέχεια τον τρόπο που ζει η ανθρωπότητα, με ανήκουστες, πρωτόγνωρες αλλαγές στους όρους των μονοπωλίων, των εταιρειών, των μεσαζόντων, στον τρόπο που εφαρμόζεται η δημοκρατία και η ελευθεροτυπία. Τα αποτελέσματα ακόμα δεν τα έχουμε δει σε όλο τους το μέγεθος. Είμαστε η απίστευτα τυχερή γενιά που το ζει αυτή την επανάσταση στην ανθρώπινη ιστορία από τη γέννησή της. Είμαστε η γενιά που θα θυμάται τη ζωή πριν το ίντερνετ. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να έχεις φοβίες τεχνοφοβικής Συριζαίας φιλόλογου. 

Πηγή:www.lifo.gr/team/ampa/38432 και από το facebook της Τερέζας Γιακουμάτου

Photo Credit: jurvetson via Compfight cc


Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

Ας μιλήσουμε για πρωτοτυπία και κλισέ στη Νεοελληνική Γλώσσα


Και φέτος ακούω και διαβάζω τα παράπονα των φιλολόγων για τα τυποποιημένα και τα κλισέ που 
συνηθίζουν να γράφουν οι υποψήφιοι. Όλοι σχεδόν οι φιλόλογοι κατηγορούν τα "αναμασημένα" επιχειρήματα και ζητούν με εμμονή πρωτότυπες ιδέες και αναπτύξεις.
Αν μπορώ να παρακολουθήσω τη συλλογιστική τους, δεν θα ήθελαν ο μαθητής να μιλάει για κρίση αξιών και για τους φορείς κοινωνικοποίησης που ευθύνονται για τα σημερινά προβλήματα. Δεν θα ήθελαν να μηρυκάζει ο μαθητής την αλλοτρίωση και την καταστροφική επίδραση της τηλεσκουπιδιάρας.
Αφήνω για το τέλος το έργο της αναζήτησης των υπεύθυνων για τη μονομανία των μαθητών με τα ίδια και τα ίδια επιχειρήματα και έρχομαι να υποβάλω την επίκαιρη πρότασή μου:
Ας ακούσουμε αυτούς τους συναδέλφους να αναπτύσσουν το φετινό πχ. θέμα με πρωτότυπα και εξαιρετικά επιχειρήματα.
Μιλάμε επικριτικά κατά των μαθητών απορρίπτοντας τις απαντήσεις τους. Εμπρός λοιπόν, ας καταθέσουμε εμείς τις πρωτότυπες ιδέες και τα ευφάνταστα επιχειρήματά μας.

Τώρα θα υποβάλω και το προβοκατόρικο ερώτημα: Ποιος έμαθε στους μαθητές μας αυτά τα επιχειρήματα; Ποιος δεν του δίδαξε την πρωτότυπη σκέψη;
Του Αντώνη Μιχαηλίδη
Φωτό: DaDooDa via Compfight cc

Κυριακή, 19 Μαΐου 2013

Γραφτείτε στον ΕΡΜΗ και επικοινωνήστε με δημόσιες υπηρεσίες μέσω e-mail


Με εγκύκλιο του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μανούσου Βολουδάκη, δίνονται οδηγίες στα ΚΕΠ για τον τρόπο με τον οποίο μια σειρά από υπηρεσίες  προς τους πολίτες μπορούν πλέον να παρέχονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά από την εθνική διαδικτυακή πύλη  «ΕΡΜΗΣ» στην διεύθυνση www.ermis.gov.gr

Συγκεκριμένα, μετά από τεχνικές και θεσμικές παρεμβάσεις, αναβαθμίζεται το επίπεδο παροχής υπηρεσίας προς τον πολίτη για 81 πιστοποιημένες διαδικασίες, όπως εκδόσεις πιστοποιητικών, βεβαιώσεων, κλπ. (ακολουθεί αναλυτική λίστα).

Για τις υπηρεσίες αυτές,  η συναλλαγή του πολίτη με τη Δημόσια Διοίκηση μπορεί πλέον να διεκπεραιώνεται μέχρι τέλους ηλεκτρονικά, χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να επισκεφθεί αυτοπροσώπως οποιαδήποτε υπηρεσία, είτε για να υποβάλλει αίτηση είτε για να παραλάβει έγγραφο. Οι τυποποιημένες αυτές διαδικασίες του ΕΡΜΗ βρίσκονται στην αρχική σελίδα, κάτω από τον τίτλο Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες.
  • Μοναδική προϋπόθεση, ο πολίτης να έχει εγγραφεί ως  χρήστης στην  πύλη  του «ΕΡΜΗ», και να μεταβεί στη συνέχεια για επιβεβαίωση της ταυτότητάς του σε  οποιοδήποτε ΚΕΠ.
  • Εκεί θα πρέπει να βεβαιώσει- προσκομίζοντας και την αστυνομική του ταυτότητα - ότι είναι ο κάτοχος συγκεκριμένου ηλεκτρονικού «λογαριασμού» στον «ΕΡΜΗ».  
Η διαδικασία της εγγραφής και επιβεβαίωσης ταυτότητας γίνεται μια φορά και μόνο για κάθε πολίτη, ο οποίος μπορεί στη συνέχεια  να πραγματοποιεί  πολλαπλές συναλλαγές με το δημόσιο από οποιοδήποτε υπολογιστή, χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό του. Ο πολίτης αποκτά μια ηλεκτρονική θυρίδα στον «ΕΡΜΗ», στην οποία τοποθετούνται από τις αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες  τα αιτούμενα έγγραφα. (Στην παρούσα φάση, τα έγγραφα τοποθετούνται στη θυρίδα από τα ΚΕΠ).

Οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να έχουν ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το κοινό

Ο πολίτης μπορεί να αξιοποιήσει περαιτέρω τα ηλεκτρονικά έγγραφα που θα λαμβάνει στη θυρίδα του, προωθώντας  τα όπου χρειάζεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η εφαρμογή της οποίας επικαιροποιήθηκε  με πρόσφατη εγκύκλιο του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,  οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να έχουν ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το κοινό. Οι διευθύνσεις αυτές έχουν αναρτηθεί στον «ΕΡΜΗ». 
Oι εγγεγραμμένοι στον «ΕΡΜΗ» πολίτες, μπορούν να αποστέλλουν μηνύματα προς τις διευθύνσεις αυτές, με επισυναπτόμενα ηλεκτρονικά έγγραφα  που έχουν λάβει στη θυρίδα τους. Τα ηλεκτρονικά έγγραφα που προέρχονται από τη θυρίδα του πολίτη, φέρουν όνομα ηλεκτρονικού αρχείου με κατάληξη  .ermis,  και έχουν ισχύ επικυρωμένου αντιγράφου. Οι δημόσιες υπηρεσίες  οφείλουν να αποδέχονται ως έγκυρα τα ηλεκτρονικά αυτά έγγραφα.

Επισημαίνεται ότι η νέα αυτή υπηρεσία προς τον πολίτη, αποτελεί ένα ενδιάμεσο στάδιο στη μετάβαση προς την ψηφιακή δημόσια διοίκηση, η οποία θα ολοκληρωθεί με την υλοποίηση των έργων πληροφορικής που έχουν ήδη προκηρυχθεί και χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» του ΕΣΠΑ, αλλά και με τη σταδιακή επέκταση της χρήσης ψηφιακής υπογραφής σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.

Παράλληλα, ο αριθμός των διαδικτυακά διαθεσίμων πιστοποιημένων διαδικασιών των ΚΕΠ θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ το περιβάλλον της διαδικτυακής πύλης θα αναβαθμίζεται τεχνικά ώστε να γίνει περισσότερο εύχρηστη. Η υλοποίηση αυτής της δράσης  εμπλουτισμού  της παροχής υπηρεσιών προς τον πολίτη, καθίσταται δυνατή με τη συνδρομή της ΚΕΔΕ, των Δήμων όλης της χώρας, και των εργαζομένων στα ΚΕΠ.

Οι 81 υπηρεσίες που αναβαθμίζονται σε πλήρως ηλεκτρονικές είναι οι ακόλουθες:
#    τίτλος υπηρεσίας στον ΕΡΜΗ
  
1    Αίτηση - δήλωση συνταξιούχου για αλλαγή διεύθυνσης (Γ.Λογιστήριο του Κράτους/Συντάξεις Δημοσίου)
2    Χορήγηση αντιγράφου πιστοποιητικού γέννησης
3    Χορήγηση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης
4    Χορήγηση βεβαίωσης ποσού σύνταξης ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)
5    Βεβαίωση περί μη ασφάλισης ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)
6    Βεβαίωση περί μη συνταξιοδότησης ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)
7    Χορήγηση βεβαίωσης βαθμολογίας εξετάσεων πιστοποίησης επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
8    Χορήγηση αντιγράφου άδειας επάρκειας διδασκαλίας γλώσσας (λόγω απώλειας, καταστροφής της ήδη εκδοθείσας)
9    Χορήγηση βεβαίωσης επιτυχούς συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
10    Χορήγηση αποσπάσματος πρακτικών Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΟΑΤΑΠ)
11    Χορήγηση βεβαίωσης κατάθεσης δικαιολογητικών από το ΔΟΑΤΑΠ
12    Χορήγηση πιστοποιητικού αποφοίτησης από Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) με ή χωρίς αναλυτική βαθμολογία
13    Χορήγηση πιστοποιητικού φοίτησης σε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) με ή χωρίς αναλυτική βαθμολογία
14    Χορήγηση βεβαίωσης αποδοχών για υπηρετούντες δασκάλους ή νηπιαγωγούς
15    Χορήγηση βεβαίωσης προϋπηρεσίας για αναπληρωτές δασκάλους ή νηπιαγωγούς
16    Χορήγηση βεβαίωσης προϋπηρεσίας για αναπληρωτές καθηγητές
17    Χορήγηση πιστοποιητικού υπηρεσιακής κατάστασης και μεταβολών για δασκάλους ή νηπιαγωγούς
18    Χορήγηση πιστοποιητικού υπηρεσιακής κατάστασης και μεταβολών για καθηγητές
19    Χορήγηση βεβαίωσης περί μη ασφάλισης στον ΟΓΑ
20    Χορήγηση βεβαίωσης περί μη συνταξιοδότησης από τον ΟΓΑ
21    Χορήγηση πιστοποιητικού εγγραφής στα μητρώα αρρένων
22    Χορήγηση πιστοποιητικού εντοπιότητας
23    Χορήγηση βεβαίωσης για το ομοταγές πανεπιστημίων που περιλαμβάνονται στον κατάλογο με τα αναγνωρισμένα ΑΕΙ της αλλοδαπής (ΔΟΑΤΑΠ)
24    Χορήγηση ακριβούς αντιγράφου βαθμολογικής αντιστοιχίας - πράξης αναγνώρισης (ΔΟΑΤΑΠ)
25    Χορήγηση βεβαίωσης βαθμολογικής αντιστοιχίας (ΔΟΑΤΑΠ)
26    Χορήγηση πιστοποιητικού θαλάσσιας υπηρεσίας
27    Έκδοση βεβαίωσης περί μη ασφάλισης στο ΙΚΑ
28    Έκδοση βεβαίωσης περί μη συνταξιοδότησης από το ΙΚΑ
29    Χορήγηση αντιγράφου αποσπάσματος του διαγράμματος καθώς και του πίνακα που συνοδεύει μία κυρωμένη πράξη εφαρμογής (τελική ιδιοκτησία, υποχρεώσεις εισφοράς σε γη και χρήμα του ν. 1337/83)
30    Βεβαιώσεις περί τροποποίησης ή μη καταστατικών Α.Ε., περί μη ανάκλησης άδειας σύστασης Α.Ε., περί του ισχύοντος Δ.Σ., περί καταβεβλημένου κεφαλαίου Α.Ε. και λοιπών στοιχείων καταχωρημένων στο Μητρώο Α.Ε.
31    Ενημέρωση καταναλωτή για τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών και γενικά δικαιώματα καταναλωτή για την προστασία του
32    Χορήγησης βεβαίωσης χρόνου υπηρεσίας Αστυνομικών (Αστυφυλάκων – Αρχ/κων – Ανθυπαστυνόμων), Συνοριακών Φυλάκων και Ειδικών Φρουρών ( Ν. 2690/1999, άρθρα 4,5 και 12)
33    Βεβαίωση χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο στους Αστυνομικούς που υπηρετούν στην Ε.Κ.Α.Μ. και στο Τ.Ε.Ε.Μ (Ν. 1813/1988, άρθρα 20 παρ. 3 και 47 παρ.1)
34    Χορήγηση βεβαίωσης χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο, στους χειριστές ελικοπτέρων της Ελληνικής Αστυνομίας (Π.Δ. 1041/1979, άρθρα 41 και 43)
35    Χορήγηση βεβαίωσης του Ν. 142/1974
36    Χορήγηση βεβαίωσης προϋπηρεσίας Αστυνομικών Υπαλλήλων
37    Χορήγηση βεβαίωσης Ζώνης Επιχειρήσεων Ν. 1854/1951
38    Χορήγηση βεβαίωσης αναπηρίας (Ν. 1579/1950)
39    Χορήγηση πιστοποιητικού νοσηλείας ανηλίκων
40    Χορήγηση πιστοποιητικού νοσηλείας ή εξέτασης σε εξωτερικά ιατρεία ενηλίκων
41    Καταχώρηση εγκατάστασης εκτροφής, προμήθειας, πειραματισμού Π.Δ. 160/91 (64, Α΄)
42    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης ανασφάλιστων τετραπληγικών - παραπληγικών και ακρωτηριασμένων
43    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης τετραπληγικών - παραπληγικών ασφαλισμένων του δημοσίου
44    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης τυφλότητας
45    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε σπαστικά άτομα
46    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα με βαριά αναπηρία
47    Βεβαίωση χορήγησης επιδόματος καυσίμων
48    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης Βαριά Νοητικά Καθυστερημένων (Β.Ν.Κ.)
49    Βεβαίωση χορήγησης επιδόματος σε μοναχικά άτομα άνω των 65 ετών και ανασφάλιστα άτομα
50    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα πάσχοντα από μεσογειακή αναιμία
51    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα πάσχοντα από αιμορροφιλία
52    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα πάσχοντα από AIDS
53    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης χανσενικών
54    Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης κωφαλαλίας
55    Έγγραφή –Πιστοποίηση Εργοδότη για χρήση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προκειμένου να υποβληθεί ηλεκτρονικά μέσω Κ.Ε.Π. η Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.)
56    Χορήγηση βεβαίωσης για έγκριση ασφάλισης από τον ΟΓΑ - προώθηση δελτίου απογραφής για έκδοση βιβλιαρίου υγείας
57    Χορήγηση βεβαίωσης περί συνταξιοδότησης - διακοπής / αναστολής της συνταξιοδότησης και λοιπές βεβαιώσεις για τη συνταξιοδότηση από τον ΟΓΑ.
58    Εγγραφή στα μητρώα ασφαλισμένων του ΚΕΑΔ δικηγόρων ή ασκούντων δικηγόρων
59    Χορήγηση ενημερωτικού σημειώματος ΚΕΑΝ
60    Χορήγηση βεβαίωσης μη συνταξιοδότησης από το ΝΑΤ
61    Χορήγηση βεβαίωσης για το ύψος των μηνιαίων αποδοχών κύριας και επικουρικής σύνταξης από το ΝΑΤ
62    Χορήγηση υπηρεσιακού σημειώματος για την ανανέωση βιβλιαρίου υγείας στο διάστημα που δεν έχει εκδοθεί απόφαση συνταξιοδότησης
63    Πιστοποιητικό Σπουδών (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Μαθητείας, ΤΕΕ Α' Κύκλου, ΤΕΕ Β' Κύκλου)
64    Αντίγραφο πιστοποιητικού σπουδών (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Μαθητείας, ΤΕΕ Α' Κύκλου, ΤΕΕ Β' Κύκλου)
65    Βεβαίωση για το χρόνο επιδότησης ανεργίας από τον ΟΑΕΔ
66    Βεβαίωση χρόνου μη επιδοτούμενης ανεργίας ΟΑΕΔ
67    Βεβαίωση του ποσού της επιδοτούμενης ανεργίας από τον ΟΑΕΔ
68    Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή στα ΚΕΠ
69    Βεβαίωση καταβολής εισφορών για φορολογική χρήση από ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ
70    Βεβαίωση μη οφειλής για συμμετοχή σε διαγωνισμούς από ΟΑΕΕ-πρώην ΤΕΒΕ
71    Βεβαίωση ταμειακής ενημερότητας Ν. 2084/92, για θεώρηση βιβλίων και στοιχείων από τη ΔΟΥ (ΟΑΕΕ - πρώην ΤΕΒΕ)
72    Έκδοση βεβαίωσης εγγραφής στο ΤΣΑΥ
73    Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης μερισματούχου για προεξόφληση μερισμάτων
74    Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης ασφαλισμένου για αλλαγή διεύθυνσης
75    Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης μετόχου για τη χορήγηση βεβαίωσης εξόφλησης οφειλής (ΜΤΠΥ)
76    Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης μερισματούχου για έκδοση βεβαίωσης χορήγησης μερίσματος
77    Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για ειδικό λογαριασμό πρόσθετων παροχών (ΤΣΜΕΔΕ)
78    Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για κύρια σύνταξη ΤΣΜΕΔΕ
79    Χορήγηση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας (ΤΣΜΕΔΕ)
80    Χορήγηση βεβαίωσης συνταξιούχου (ΤΣΜΕΔΕ)
81    Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για τον κλάδο υγείας ΤΣΜΕΔΕ

Τρίτη, 14 Μαΐου 2013

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ιστορικού Ντοκιμαντέρ



Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Μαΐου, η Τελετή Απονομής των Βραβείων του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ιστορικού Ντοκιμαντέρ «Προσεγγίζουμε κριτικά το παρελθόν», που διοργάνωσαν το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» του Ιονίου Πανεπιστημίου, η επιστημονική ένωση «Νέα Παιδεία» και η ΕΡΤ.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, που έλαβε χώρα στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», απονεμήθηκαν τρία βραβεία και δύο έπαινοι στα παρακάτω ντοκιμαντέρ:
-1ο Βραβείο στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Γέρακα, για το ντοκιμαντέρ Δημοκρατία της Βαϊμάρης («Εκεί που έφτασε λίγο δεν είναι» ή ... πώς γεννιέται ο φασισμός).
-2ο Βραβείο στο 2o Γενικό Λύκειο Ηλιούπολης για το ντοκιμαντέρ Ησυχίαν είχεν ο Δήμος και αντέλεγεν ουδείς.
-3ο Βραβείο στο Μουσικό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Αγρινίου για το ντοκιμαντέρ Αγρίνιο... Στου καπνού τα βήματα.
-Ειδικοί Έπαινοι στο 8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου – Λ.Τ. Χαλανδρίου για το ντοκιμαντέρ Women Air Service Pilots (W.A.S.P.) και στο Λύκειο Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Λεμεσού για το ντοκιμαντέρ Χριστόδουλος Σώζος: Ο ήρωας δήμαρχος της Λεμεσού.
Ο διαγωνισμός, που αφορούσε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου - Γ΄ Λυκείου είχε ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την κριτική προσέγγιση γεγονότων της Νεώτερης και Σύγχρονης Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Ιστορίας, με την έρευνα στα ποικίλα ιστορικά αρχεία και την επαφή τους με την τέχνη του κινηματογράφου.
Η Κριτική Επιτροπή του διαγωνισμού αποτελείτο από τους Δημήτρη Λάππα (ιστορικό–φιλόλογο), Γεωργία Λουκοπούλου, (κοινωνιολόγο, κινηματογραφίστρια), Γιάννη Παρίση (φιλόλογο, συγγραφέα) και δρ.Βασιλική Σακκά (ιστορικό, σχολική σύμβουλο). Την επιτροπή συντόνισε η Νατάσα Μερκούρη, φιλόλογος, μέλος του ΔΣ και επιστημονική συνεργάτις της «ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»
Η Κριτική Επιτροπή εποπτευόταν από ειδική Επιστημονική Επιτροπή, η οποία απαρτίσθηκε από τους Νίκο Καραπιδάκη (Καθηγητή Ιονίου Πανεπιστημίου, Πρόεδρο Εφορείας ΓΑΚ), Γιώργο Κόκκινο (Καθηγητή Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Χριστίνα Κουλούρη (Καθηγήτρια Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο), Φώτο Λαμπρινό (σκηνοθέτη, συγγραφέα) και Ελπίδα Πρωτόπαπα (προϊσταμένη Τμήματος Επιμορφωτικών Προγραμμάτων ΕΡΤ). Την Επιστημονική Επιτροπή συντόνισε ο Κώστας Αγγελάκος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ.
Η ΕΡΤ θα αναρτήσει τα βραβευμένα ντοκιμαντέρ στον ιστότοπό της για διάστημα έξι μηνών.

Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013

Μήπως έχετε προσβληθεί από ...FOMO και δεν το γνωρίζετε;


Ο φόβος ότι «κάτι μπορεί να χάσω από τα social media» και οι θεραπείες


Μήπως τσεκάρετε συνέχεια το λογαριασμό σας σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης; Μήπως το κάνετε ακόμη και από το τηλέφωνό σας, ακόμη και όταν είστε σε ένα καφέ ή στο αυτοκίνητό σας; Μήπως αφήνετε τη δουλειά σας για να απαντήσετε σε μια ειδοποίηση; Πολύ πιθανόν να έχετε «προσβληθεί» από FOMO (Fear Of Missing Out), δηλαδή από τον «φόβο ότι κάτι μπορεί να χάσω».
Το τελευταίο διάστημα, στο εξωτερικό γίνεται αρκετός λόγος για το FOMO. Με αυτό το ακρώνυμο περιγράφεται μια συμπεριφορά, με την οποία το άτομο τσεκάρει συχνά κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης (όπως Facebook, Linkedin updates, Twitter streams, Foursquare check-ins, Instagram, Pinterest, Google+ κ.ά.), από τον υπολογιστή ή το κινητό του τηλέφωνο, ώστε να μην χάσει κάτι σημαντικό που συμβαίνει.
«Ο φόβος αυτός σχετίζεται με τη σκέψη ότι κάτι άλλο μπορεί να χάνω που είναι πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό από αυτό που κάνω στην πραγματική μου ζωή. Κάτι που μπορεί να χάνω όταν είμαι απασχολημένος σε μια δουλειά ή μια δραστηριότητα, εκτός διαδικτύου. Γι' αυτό και το συχνό τσεκάρισμα ενέχει στοιχεία εθισμού. Μπορεί να συμβαίνει κάτι καλύτερο ή απλά κάτι να συμβαίνει και επειδή δεν είμαι σίγουρος, 'μπαίνω' να το τσεκάρω. Σαφώς και η συμπεριφορά αυτή, να ενημερωνόμαστε δηλαδή για κάθε τι νέο, δεν είναι πρόσφατη, καθώς κάτι αντίστοιχο γίνεται είτε μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είτε εφημερίδων. Απλώς, η διαφορά με τα μέσα δικτύωσης είναι ότι περιμένουμε μια άμεση 'αμοιβή', δηλαδή πόσοι για παράδειγμα μας έκαναν like, αν τους άρεσε αυτό που ανεβάσαμε. Η συμπεριφορά αυτή φαίνεται να είναι πιο συχνή σε άτομα ηλικίας 18-33 ετών» εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια Φρόσω Μήτσιου.
Πώς καταλαβαίνω αυτή τη συμπεριφορά στην καθημερινότητα μου; Η απάντηση που δίνει η κ. Μήτσιου σε αυτό το ερώτημα είναι η εξής:
* Τσεκάρω το προφίλ - λογαριασμό μου ή τις ειδοποιήσεις στον υπολογιστή μου ή αν είμαι εκτός σπιτιού από το κινητό μου - ακόμη και αν το κοίταξα πριν από 5 λεπτά, ξανατσεκάρω σε περίπτωση που κάτι μου ξέφυγε την προηγούμενη φορά που το κοίταξα.
* Τσεκάρω όλες αυτές τις πληροφορίες ακόμη και αν είμαι έξω για καφέ ή ποτό με παρέα.
* Μέσα στο αυτοκίνητο, όταν το φανάρι είναι κόκκινο, γράφω μήνυμα ή απαντάω σε κάποια ανάρτηση - σχόλιο σε κοινωνικό δίκτυο.
* Τρέχω να απαντήσω σε κάποια ειδοποίηση που μου ήρθε ως μήνυμα στο κινητό, παρόλο που εκείνη την ώρα μπορεί να είμαι σε οικογενειακό γεύμα ή να έχω μια σοβαρή συζήτηση.
* Αφήνω τον πελάτη να περιμένει στην αίθουσα υποδοχής καθώς προσπαθώ να προλάβω ή να τσεκάρω αν κάποιος μου έστειλε κάτι.
Πώς επηρεάζεται κανείς από αυτή τη συμπεριφορά;
«Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτή η συμπεριφορά του να δω τι κάνουν οι άλλοι τους κινητοποιεί να κάνουν πράγματα, να κοινωνικοποιούνται και να μην περιορίζονται στο σπίτι. Επίσης, τη θεωρούν σημαντική καθώς είναι μέρος της δουλειάς τους. Τι γίνεται, όμως, όταν αυτή η συμπεριφορά του να τσεκάρω τι κάνουν οι άλλοι συνδέεται με ανησυχία, άγχος, ένταση, αίσθημα ντροπής, θλίψη ή και κατάθλιψη. Οι συμπεριφορές αυτές μπορεί να έχουν επίπτωση στις σχέσεις με τους άλλους, αν εγώ επενδύω αρκετό χρόνο στη διαδικτυακή και όχι στην εξωδικτυακή επικοινωνία. Πόσο μάλλον, αν βρίσκομαι σε κάποιο ραντεβού επαγγελματικό ή πιο προσωπικό και το μυαλό μου αλλά και τα χέρια μου πιθανόν να είναι συνεχώς στο τηλέφωνο» απαντά η κ. Μήτσιου.
Τι χρειάζεται να (ξανα)σκεφτούμε;
Παρακολουθώντας τη ζωή των άλλων ίσως χάνουμε, όχι μόνο τον ύπνο μας - ιδίως αν τσεκάρουμε στο διαδίκτυο βραδινές ώρες - αλλά και στιγμές από τη ζωή μας. Μπαίνουμε στη διαδικασία να σκεφτούμε μια έξυπνη, ενδιαφέρουσα ατάκα να βάλουμε στο status μας για να πάρουμε αρκετά 'likes' ('μου αρέσει'); Όταν βλέπουμε φίλους να ανεβάζουν φωτογραφίες από μέρη που έχουν βγει, σκεφτόμαστε ίσως ότι πήραμε λάθος απόφαση να μείνουμε σπίτι; Ή όταν βγαίνουν χωρίς εμάς θέλουμε να ανεβάσουμε μια ωραία φωτογραφία για να δείξουμε πόσο ωραία περνάμε στο μέρος που υποτίθεται ότι έχουμε πάει, γιατί κάποιες φορές απλώς είμαστε στο σπίτι μας και φανταζόμαστε πού αλλού θα θέλαμε να είμαστε;
«Σε κάποιες περιπτώσεις, όταν αυτός ο τρόπος σκέψης επεκτείνεται και σε άλλους παράγοντες στη ζωή του ατόμου, είναι ίσως βοηθητικό να επισκεφθεί κάποιον ειδικό. Σκεφτείτε ότι αρκετές φορές η εικονική ζωή είναι πιο ωραία και θελκτική από την πραγματική, καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν τι θα ανεβάσουν ή ποιες στιγμές θα μοιραστούν. Για μια ωραία φωτογραφία, για παράδειγμα, μπορεί να έχουν γίνει άλλες 15 λήψεις. Σκεφτείτε λίγο πόσο ωραία μπορεί να περνά κάποιος όταν είναι έξω με παρέα και σχολιάζει ή ανεβάζει σε κάποιο μέσο δικτύωσης λεπτομέρειες από αυτή την έξοδο; Δεν είναι όλα τέλεια, ούτε οι άνθρωποι τόσο τέλειοι όσο νομίζουμε. Επενδύστε σε στιγμές με ανθρώπους, ασχοληθείτε με δραστηριότητες, κάντε κάτι για τον εαυτό σας χωρίς να χρειάζεται να το «ανεβάσετε» κάπου για να έχει μεγαλύτερη αξία. Απενεργοποιήστε για κάποιες ώρες ή λεπτά τον υπολογιστή ή το κινητό σας και δείτε την πραγματική μας ζωή και όχι απλά τη ζωή μέσα από μια οθόνη» συνιστά η κ. Μήτσιου.
Παράλληλα συμβουλεύει να:
* Κάνετε μια συμφωνία με τον εαυτό σας ώστε κάθε μέρα, για κάποιο χρονικό διάστημα, να είστε εκτός διαδικτύου και δείτε την πρόοδο σας.
* Σε αυτό το συμφωνημένο χρονικό διάστημα βάλτε σε αθόρυβη λειτουργία το κινητό ή αναποδογυρίστέ το ώστε να μην βλέπετε την οθόνη που αποσπά την προσοχή σας.
* Διαβάστε κάποιο βιβλίο ή ακούστε μουσική.
* Σκεφτείτε νοερά μια εικόνα που σας ταξιδεύει και σας χαλαρώνει.
* Πάρτε τηλέφωνο σε κάποιον φίλο αντί να του στείλετε κάποιο mail.
* Επιβραβεύστε μετά τον εαυτό σας ("μπράβο, πήγε καλά!").
«Στα υπόγεια είναι η θέα, λέει ένα τραγούδι, και συμφωνώ, καθώς ακόμη και στο μπαλκόνι του σπιτιού μας μπορούμε να είμαστε με καλή παρέα, να ζούμε ωραίες στιγμές και να δημιουργούμε ωραίες αναμνήσεις, χωρίς να χρειάζεται να τις φωτογραφίσουμε για να τις ανεβάσουμε σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να δείξουμε ή να πείσουμε ότι περνάμε καλά» καταλήγει η κ. Μήτσιου.
Πηγή: AMΠE-Καθημερινή

Ο παγκόσμιος χάρτης των tweets


Εξετάστηκαν 1,535,929,521 tweets από 71,273,997 χρήστες, που αντιστοιχούν σε δεδομένα 2.8 terabytes.

Έρευνα του εργαστηρίου GDELT (Global Data on Events, Location and Tone), δημιούργημα του Καλέβ Λιτάρου έδωσε στη δημοσιότητα τον παγκόσμιο χάρτη των tweets. Αντλώντας στοιχεία από ένα ποσοστό 10% όλων των tweets, για την περίοδο ενός μήνα (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2012) αξιοποιήθηκε το στοιχείο του ίχνους τοποθεσίας, το οποίο έφερε μόνο το 3,04% των tweets, δημιούργησαν μία γραφιστική απεικόνιση των tweets παγκοσμίως.
Για τις ανάγκες της έρευνας, εξετάστηκαν 1,535,929,521 tweets από 71,273,997 χρήστες, που αντιστοιχούν σε δεδομένα 2.8 terabytes.

Πηγή: Καθημερινή

Δευτέρα, 6 Μαΐου 2013

Συσκευή μετατρέπει οποιοδήποτε παράθυρο σε πρίζα


Μία νέα εφεύρεση υπόσχεται να μετατρέψει το παράθυρο σε... πρίζα, η οποία φορτίζει τις συσκευές με ενέργεια από τον ήλιο. Το Window Socket μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε – στο σπίτι, στο γραφείο ή ακόμη και στο αυτοκίνητο – αρκεί να είναι εκτεθειμένο στο ηλιακό φως.

Το concept παρουσίασαν οι σχεδιαστές Κιούχο Σονγκ και Μπόα Ο από τη Νότια Κορέα. Το Window Socket μοιάζει εξωτερικά με μία στρογγυλή υποδοχή πρίζας, στη βάση της οποίας υπάρχουν μίνι ηλιακοί συλλέκτες και μια μεγάλη βεντούζα που διασφαλίζει την αποτελεσματική προσκόλησή της σε οποιαδήποτε διαφανή επιφάνεια. Τα πάνελ απορροφούν ηλιακή ενέργεια, η οποία μετατρέπεται σε ηλεκτρική χάρη σε έναν ενσωματωμένο μετατροπέα.

Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013

Σχολική εφημερίδα: Ρουτίνα ή δημιουργική διαδικασία

 Είναι γνωστό  πως η σχολική εφημερίδα  αποτελεί ένα  δυναμικό μέσο  διαλόγου, το οποίο δίνει την ευκαιρία στους μαθητές  μας να αναδείξουν τις απόψεις  τους στην  ευρύτερη σχολική κοινότητα. Χρησιμοποιώντας τον δικό τους λόγο, τη δική τους γλωσσική ικανότητα μπορούν να δώσουν στα κείμενά τους, το στοιχείο της αυθεντικότητας, αφού τους δίνεται η ευκαιρία να γράψουν για θέματα που οι ίδιοι επιλέγουν κι αντανακλούν σε μεγάλο βαθμό  τη δική τους οπτική γωνία, τις εμπειρίες τους, κι έτσι να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά, καταθέτοντας τους προβληματισμούς τους, τις απόψεις τους για θέματα σχετικά με τη ζωή τους μέσα κι έξω από το σχολείο.
2 άρθρα του Γιάννη Μεντεσίδη στο ιστολόγιο του "Είσαι και δάσκαλος" που αξίζει να διαβάσετε. Μέρος 1ο και μέρος 2ο