Και φέτος ακούω και διαβάζω τα παράπονα των φιλολόγων για τα τυποποιημένα και τα κλισέ που
συνηθίζουν να γράφουν οι υποψήφιοι. Όλοι σχεδόν οι φιλόλογοι κατηγορούν τα "αναμασημένα" επιχειρήματα και ζητούν με εμμονή πρωτότυπες ιδέες και αναπτύξεις.
Αν μπορώ να παρακολουθήσω τη συλλογιστική τους, δεν θα ήθελαν ο μαθητής να μιλάει για κρίση αξιών και για τους φορείς κοινωνικοποίησης που ευθύνονται για τα σημερινά προβλήματα. Δεν θα ήθελαν να μηρυκάζει ο μαθητής την αλλοτρίωση και την καταστροφική επίδραση της τηλεσκουπιδιάρας.
Αφήνω για το τέλος το έργο της αναζήτησης των υπεύθυνων για τη μονομανία των μαθητών με τα ίδια και τα ίδια επιχειρήματα και έρχομαι να υποβάλω την επίκαιρη πρότασή μου:
Ας ακούσουμε αυτούς τους συναδέλφους να αναπτύσσουν το φετινό πχ. θέμα με πρωτότυπα και εξαιρετικά επιχειρήματα.
Μιλάμε επικριτικά κατά των μαθητών απορρίπτοντας τις απαντήσεις τους. Εμπρός λοιπόν, ας καταθέσουμε εμείς τις πρωτότυπες ιδέες και τα ευφάνταστα επιχειρήματά μας.
Τώρα θα υποβάλω και το προβοκατόρικο ερώτημα: Ποιος έμαθε στους μαθητές μας αυτά τα επιχειρήματα; Ποιος δεν του δίδαξε την πρωτότυπη σκέψη;
Του Αντώνη Μιχαηλίδη
Φωτό: DaDooDa via Compfight cc
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου